הרציונל לקיום ערוצי תקשורת מסחריים (ערוץ קשת 12 ורשת 13 הם המייצגים הבולטים, אבל גם תחנות רדיו אזוריות למשל) הוא השגת רווח כלכלי. הבעלים של הערוצים משקיעים כספים בערוצים והמטרה שלהם היא רווח.
הערוצים הללו פועלים על פי הרציונל הזה. הרווח הכספי מגיע מפרסומות, והתעריף נקבע על פי מידת הרייטינג. התוצאה היא שהערוצים מחפשים לשדר תכנים שיגרפו כמה שיותר צופים.
כך הערוצים מתנהלים בשגרה, אבל מה קורה כשיש אירועים חריגים?
ביום ראשון, 26.3.23, לאחר שראש הממשלה פיטר בפתאומיות את שר הביטחון, פרצה מחאה נרחבת שכללה חסימת נתיבי איילון.
בעוד הערוץ הציבורי (כאן 11) שידר את האירועים החריגים בשידור חי, הערוצים המסחריים עברו לשדר את התכנים שתוכננו מראש (ובתוכם משובצות פרסומות = פרנסת הערוץ), והתעלמו תחילה מהדרמה ברחובות.